ketawa? apa yangg baik nye? ;D
Saturday, 17 December 2011 . 01:58 . 0 love me

assalamualaikum :) kite nak cerita sikit pasal bab bab ketawe niyy hahh, ketawe? i LIKE to LAUGHING ;D yaaaa. ketawe sopan#hipokrit kau niyy. ketawe slumber, ketawe terbahak bahak#terukk -''- hahah ;D sudah semestinyaa. mestyy taktahu kan kite ketawe macam mane, hahah. teruk teruk -''- tapyy kalau korang dengar, masyaAllah >< taksenonoh :P nak nak lagy bile jumpe kawan segilee akuu. memangg bedekahh lahh kann XD aduhhh. haihh, kalau perempuan ketawe sampai terbahak bahak errr, memangg memalukan -''- so, whos cares. ade aku kesahh. yangg penting kepuasan individu. yaaa ><

Fakta-Fakta Menarik Tentang Ketawa 


Fakta 1
Ketawa dapat membantu mempercepatkan pengaliran cecair limpa ke seluruh badan seterusnya dapat meningkatkan sistem imunisasi dan membersihkan bahan-bahan buangan dari tisu dan organ badan  

Fakta Merapu 
Kadang-kadang orang ketawa sampi terkeluar air mata, air liur sampai nak terkencing pun ada. Memang membantu dalam penyingkiran bahan buangan. Teheee ;D

Fakta 2
Menambahkan kandungan oksigen dalam badan kerana semasa ketawa, jumlah oksigen yang masuk adalah lebih besar.

Fakta Merapu  
Time ketawa, luas permukaan mulut manusia akan menjadi besar dan lubang hidung kita akan semakin kembang. So, oksigen boleh masuk ke dalam badan dengan mudah :P

Fakta 3
Para saintis mendapati senyum dan ketawa merupakan satu senaman berbentuk jogging dalaman di mana dapat merangsang seluruh tubuh dan mampu memberi manfaat berguna kepada sistem saraf otak dan juga hormon-hormon.

Fakta Merapu 
Jika kita sedang senyum dan ketawa, dalaman kita sebenarnya sedang jogging tapi jika kita jogging tak semestinya dalaman kita sedang senyum dan ketawa. 

okeyy, dah dahh kite nak merantau dah niyy. byeeeee ;D see youuu :* salam


.
Author

Noor Syahirah Bt Ahamed
18Tahun
Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin, Dungun, Terengganu
Senai, Johor Bharu
"I Just need Allah, family and you"





Shoutbox




My Lovely Followers

Lagu